Sparar min tid, så att jag kan spara på dig

Får man bli sur på någon som så opepp att den inte ens vill vara med på något som man planerat under en lång tid? Eller borde man bara acceptera det? Men jag fattar inte varför man inte vill vara med sina vänner när hela högen kommer och hälsar på. Det sårar mig lite, även om jag mest blir sur.

 

Jag önskar att jag var en sådan person som inte blev sur på folk. Som bara kunde tänka ”Okej, det var taskigt gjort, men nu glömmer jag det”. Jag är den som säger till personen ifråga, om jag tycker den har gjort fel. Annars klarar jag inte av att vara med den. Det liksom ligger och gnager inom mig, jag kan inte bete mig normalt, och tillslut står jag inte står ut längre. Jag tror det är en ganska dålig egenskap… För troligen kommer personen som jag säger till att må dåligt och känna skuld, samtidigt som även jag kommer må dåligt över att jag får en person att må dåligt.

 

Hur gör ni när någon sårar, sviker eller är elaka? Mitt tillvägagångssätt verkar inte funka så bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0